Slow Jogging - Friends All Over the World

PODSTAWY SLOW JOGGINGU

Jak sugeruje nazwa, Slow Jogging to bieganie w bardzo wolnym tempie. To właściwie truchtanie i to znacznie wolniej niż większość z nas sobie wyobraża.

Jeśli zapamiętamy kilka prostych reguł i uda nam się regularnie wcielać je w życie - tajemnica japońskiego zdrowia i długowieczności będzie i w naszym zasięgu!

       aazhiroedycjajpg

TEMPO Z UŚMIECHEM

Biegamy tempem naprawdę wolnym, umożliwiającym swobodną konwersację bez uczucia zmęczenia czy przyspieszonego oddechu. Często oznacza to, że będziemy wyprzedzani przez zdziwionych spacerowiczy, ponieważ przeciętna prędkość Slow Joggingu początkujących to 4-5 km/h, czyli wolniej niż wielu z nas przemieszcza się piechotą.

LĄDUJEMY NA ŚRÓDSTOPIU

Większość z nas nieświadomie ląduje na pięcie, zwłaszcza gdy używamy tradycyjnego obuwia do biegania z grubą podeszwą, mającą pełnić funkcję amortyzującą. Przy Slow Joggingu powinniśmy jednak lądować naturalnie, a więc na śródstopiu, miękko, wykorzystując naturalne sprężyny w naszych stopach. Długość jednego kroku powinna stanowić zaledwie 1/3 długości typowego kroku przy lądowaniu na pięcie. Nie mylmy tego jednak z bieganiem na palcach - by zrozumieć dokładnie o jaki ruch chodzi spróbujmy pobiec boso, w tył lub poskakiwać, a później biec starając się lądować w tym samym punkcie stopy.

SYLWETKA

Podbródek lekko skierowany ku górze, wyprostowana sylwetka i linia wzroku na wysokości horyzontu sprzyjają naturalnemu ruchowi ciała i powinny być naszą podstawą przy Slow Joggingu. Nasze stopy natomiast poruszają się po dwóch równoległych torach.

ODDECH

Organizm w automatyczny sposób dostosowuje oddech do wykonywanej czynności więc i przy Slow Joggingu nie potrzeba nam żadnej szczególnej techniki. Otwórzmy lekko usta i zdajmy się na naturę.

SYSTEMATYCZNOŚĆ /30-60 min dziennie/

Próbujmy truchtać docelowo 30-60 minut dziennie. Tym, którym trudno wygospodarować czas, polecamy zacząć od 10 minut, 3 razy dziennie.

PRAGNIESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIECEJ? – kup pierwszą książkę w Polsce poświęconą Slow Joggingowi

Jej autorką jest Magdalena Jackowska - podróżniczka, instruktorka slow joggingu i asystentka w Instytucie Fizjologii Sportu Uniwersytetu Fukuoka w Japonii. Książka powstała przy współudziale Hiroaki Tanaki - twórcy i promotora tej formy aktywności.

Książka nie tylko prezentuje technikę slow joggingu, ale również przybliża coraz bardziej popularną filozofię życia w rytmie slow. To doskonałe źródło wiedzy i codziennej inspiracji. To też świetny pomysł na początek przygody ze slow joggingiem - techniką biegania dla każdego.

Książkę możesz kupić w sklepie internetowowym SANTE – polskiej firmy która wspiera działalność i rozwój Slow Joggingu w Polsce. SANTE - znaczy zdrowie - firma od 1992 roku jest wierna misji zawartej w tym słowie, rozwijając filozofię promowania zdrowego odżywiania i zdrowego trybu życia.

https://www.sante.pl/produkty/pokaz/slow-jogging-japonski-sposob-na-bieganie-zdrowie-i-zycie